Liderul Campionatului Național de Raliuri: “Mi-e mai frică să merg prin oraș decât pe circuitul de curse”

Bogdan Talasman, instructor la Academia Titi Aur, a intervenit telefonic la radio Sport Total FM, în cadrul emisiunii „Liga de Wekeend” din 30 iulie, pentru a discuta cu realizatorul Sile Constantin, despre conducerea preventivă pe șoselele din România.

Bogdan Talasman este pilot pe Mitsubishi Lancer Evo 10 şi lider la zi în Campionatul Național. Acesta a debutat ca pilot în 2009 pe un Oltcit.

“Pun și eu umărul al ceea ce face Titi Aur și la ceea ce încearcă el să facă pe mai departe. Acolo sunt trainer coordonator. Lucrăm cu drag și spor ca să spun așa! Academia Titi Aur are ca principal job conducerea defensivă, încercăm să facem șoselele românești un pic mai sigur decât sunt în acest moment, iar la asta punem noi, restul trainerilor, umărul la treabă și încercăm să învățăm oamenii să conducă cât mai corect și cât mai sigur, astfel încât să ajungă cât mai în siguranță acasă, asta facem noi acolo. Pe lângă asta, noi facem și traininguri de pilotaj cu persoanele care își doresc să înceapă cariera asta sau cu persoane care deja au început-o și încearcă să facă acolo. Cam tot ce ține de roți facem, de la motociclete până la camioane, autobuze, mașini mici, mașini de viteză, mașini 4×4, tot felul. Eu mă ocup de automobile, iar colegii mei, care fac parte din anumite branșe, spre exemplu motocicliști experimentați, șoferi profesioniști, ceilalți se ocupă de celelalte zone. 

Putem să învățăm modalitățile în care frânăm, modalitățile în care facem viraje, modalitățile pe care putem folosi maxim ce ne poate oferi mașina modernă de azi, avem și o parte destul de importantă legată de conștientizare, legată să zic de educație rutieră care nu se face la școala de șoferi din păcate. Cam cu asta pleacă un șofer normal să spunem, de la Academia Titi Aur. Ce pot să spun eu, indiferent că sunt eu acolo sau nu, este că recomand tuturor să meargă acolo. După ce terminăm școala de șoferi, nu mai facem niciun fel de curs de perfecționare vreodată, în rest, conducem fără să ne mai aducem aminte, fără să ne mia spună cineva vreodată care se ocupă de partea asta, ce am putea face pentru perfecționare și pentru a deveni niște șoferi mai bun. Gândiți-vă că traininguri de perfecționare se fac în toate domeniile, însă materie de condus nu se mai face niciunul, iar asta facem noi acolo. 

Cel mai periculos lucru pe care îl putem face astăzi este mersul în trafic de zi cu zi, mersul cu mașina, ăsta este cel mai periculos job, atunci este cu siguranță important să facem acest curs. Mi-e mai frică să merg prin oraș decât pe circuitul de curse. Este mai periculos drumul până la cursă și înapoi, decât drumul cursei propriu zise și asta vă poate confirma orice pilot român de curse. Da, șoselele sunt mult mai periculoase decât circuitele de curse, din păcate. Scopul nostru pe stradă nu este să ajungem în siguranță de la A la B, este mai mult să demonstrăm că suntem cineva, să arătăm că suntem mai tari, suntem mai urât spus, mai șmecheri decât ceilalți, ceea ce nu ar trebui să facem asta pe șosele. Dacă vrem să demonstrăm ceva, este să venim la curse, să vedem cât de rapizi suntem, cât de eficienți, cât de curajoși și așa mai departe”, a spus Bogdan Talasman la Radio Sport Total FM.

Întreaga discuție poate fi ascultată pe site-ul nostru, www.SPTFM.ro, accesând înregistrarea de mai jos.

[td_block_15 limit="9" custom_title="Articole Similare" f_header_font_size="15" f_header_font_weight="400" f_header_font_transform="uppercase"]
- Advertisement -