Adrian Porumboiu îl critică dur pe Istvan Kovacs: “În România se face de rahat și în Europa stă la șampanie și icre negre. Îl deleagă nașul lui Vassaras, foarte bine, clasă tot n-are”

Istvan Kovacs a arbitrat sfertul de finală dintre Barcelona și PSG, scor 1-4, în urma căruia Barcelona a fost eliminată din UEFA Champions League.

Kovacs a fost analizat de marile publicații ale lumii și criticat de unii specialiști pentru prestația sa, mai ales din cauza cartonașului roșu arătat lui Araujo în minutul 29. Totodată, arbitrul român l-a eliminat și pe Xavi, antrenorul catalanilor, pentru proteste.

Adrian Porumboiu, fost arbitru internațional, l-a ciriticat, de asemenea, în termeni duri, pe Kovacs, despre care spune că s-a ocupat cu jocuri de culise în trecut, din cauza cărora a pierdut campionatul în vremea când era patron la FC Vaslui.

“Am văzut meciul, eu nu mă uit la meciurile pe care le arbitreaza Kovacs, dar am făcut o exceăție. Două echipe frumoase, bineînțeles, și PSG, și Barcelona, și sincer să fiu l-am văzut cap coadă, dar eu nu pot vorbi de arbitrul ăsta, pentru că am niște amintiri care îmi strică seara, apropo de cum arbitra niște meciuri. A ajuns acolo și tot nu înțelege că trebuie să aibă un comportament la nivelul ăla, imediat să dea afară antrenorul. Stai puțin, poți să-l atenționezi civilizat, sunt atâtea metode, nu te apuci tu, buricul Pământului. El face și greșeli, am pierdut campionat din cauza lui, să nu-mi spună mie că nu era băgat în combinații. Acum e arbitru mare, se uită”, a spus Porumboiu, la Sport Total FM.

În plus, Porumboiu e de părere că Istvan Kovacs nu știe să se comporte pe teren. Fostul patron de la Vaslui a mai punctat ideea că Kovacs a ajuns să arbitreze meciuri europene datorită legăturilor dintre Vassaras, șeful Comisiei Centrale a Arbitrilor din România și Theodoridis, secretar general la UEFA.

“Tot îmi place să citez din Michel Vautrot, la toate cursurile avea un discurs din ăsta foarte, foarte elegant despre arbitru și arbitraj. Spunea el, generația mea își amintește, că arbitrul nu este altceva decât un umil al jocului, el trebuie să respecte, în primul rând, regulile jocului, jucătorii și spectatorii mai mult decât oricine din participanții la fenomenul sportiv. Jucătorii sunt actorii principali, nu arbitrul. El trebuie să fie umil, dar Kovacs nu are asta în el. I s-a permis, eu mă bucur că un arbitru ajunge acolo, dar nu pot să fiu bucuros de modul cum a arbitrat. Că a ajuns acolo pe relații, prin ce a ajuns. În România, cum să spun, se face de rahat și acolo stă la șampanie și icre negre. Îl deleagă Vassaras prin nașul lui de la UEFA. Foarte bine, dar clasă tot nu are”, a explicat Porumboiu.

[td_block_15 limit="9" custom_title="Articole Similare" f_header_font_size="15" f_header_font_weight="400" f_header_font_transform="uppercase"]