UEFA a dezvăluit identitatea vizuală pentru turneul final EURO 2024, care va avea loc în Germania, sub sloganul „United by Football. Vereint im Herzen Europas”.
Ceremonia de prezentare a logo-ului a avut loc pe Olympiastadion din Berlin, aceasta fiind marcată de un spectacol de lumini grandios. Totodată, au fost prezentate și cele zece logo-uri ale orașelor gazdă din Germania.
Logo-ul turneului este realizat de agenţia de creaţie VMLY&R Branding din Lisabona, Portugalia și este derivat din cele 55 de steaguri ale asociaților membre UEFA, care se asamblează în diverse combinații pentru a reflecta imaginea acoperișului stadionului olimpic din Berlin.
Cupă Henri Delaunay figurează în centrul logo-ului, în timp ce cele 24 de culori din jurul trofeului reprezintă cele 24 de echipe participante la EURO.
Sloganul „United by Football. Vereint im Herzen Europas” întăreşte mesajul de unitate, de convieţuire şi de incluziune. Este acelaşi slogan ca şi cel folosit în procesul de licitaţie şi a fost selectat împreună cu oraşele gazdă.
Aleksander Čeferin, a declarat: “Este minunat să vedem cum logo-ul UEFA EURO 2024 prinde viaţă pe emblematicul Olympiastadion. De acum înainte, turneul are o identitate de marcă care reflectă ambiţia pe care o avem împreună cu asociaţia gazdă şi oraşele gazdă: un EURO care este cu adevărat pentru toată lumea. Timp de o lună, vom fi uniţi de fotbal în inima Europei.”
Cele 51 de meciuri ale UEFA EURO 2024 vor avea loc în cele zece locaţii gazdă din Germania, în iunie şi iulie 2024: Berlin, Köln, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Leipzig, München şi Stuttgart. Programul complet al meciurilor va fi confirmat la începutul anului 2022.