Postul de radio Sport Total FM intenţionează să realizeze şi să difuzeze spoturi electorale pentru campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare din anul 2024.
Necesitatea respectării informării corecte şi a pluralismului, care trebuie să servească intereselor electoratului de a primi informaţii corecte, astfel încât să poată vota în cunoştinţă de cauză, este evidenţiată într-o instrucţiune adoptată de Consiliul Naţional al Audiovizualului, în contextul alegerilor europarlamentare şi locale din acest an.
Potrivit Consiliului, decizia are ca scop asigurarea unei delimitări clare între programele audiovizuale difuzate în cadrul unui serviciu media la cerere cu caracter electoral şi programele care nu au caracter electoral, precum şi pentru marcarea publicităţii politice, astfel încât publicul să fie corect informat cu privire la tipul de conţinut.
Difuzarea programelor de promovare electorală, a spoturilor electorale şi a materialelor audiovizuale electorale trebuie să respecte dispoziţiile art. 36 alin. (31) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, ţinând cont de specificul acestora de a putea fi vizionate la cererea şi la momentul ales de către utilizator, pot insera publicitate politică numai în calupuri separate şi marcate corespunzător, în conformitate cu art. 34 din Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 320/2012.