Oscar Piastri câștigă la F1 în China, cu colegul său de la McLaren, Lando Norris, pe locul al doilea

Oscar Piastri a câștigat Marele Premiu F1 al Chinei după o cursă dominantă de la pole position pentru McLaren, demonstrând încă o dată că echipa dispune de o mașină extrem de rapidă în a doua cursă a noului sezon. El a asigurat un confortabil unu-doi, cu coechipierul său, Lando Norris, pe locul doi. George Russell a terminat pe locul trei pentru Mercedes, dar la 11 secunde în spatele McLaren-urilor, în timp ce Max Verstappen a ocupat locul patru pentru Red Bull, iar Charles Leclerc și Lewis Hamilton au încheiat pe locurile cinci și șase pentru Ferrari.

Piastri a controlat o cursă care a fost în mare măsură una procesională, conducând fără greșeli de la pole, în timp ce Norris a avansat pe locul doi de la start, iar McLaren a preluat o poziție dominantă care nu a fost amenințată. Managementul uzurii anvelopelor a dominat o cursă oarecum lipsită de spectacol, dar Norris a reușit să facă față unei probleme cu frânele în fazele finale pentru a se menține pe locul doi, în timp ce Ferrari a schimbat pozițiile lui Hamilton și Leclerc în timpul cursei, fără a putea însă să facă vreo impresie asupra liderilor.

Norris și-a menținut lideratul în campionatul mondial cu 44 de puncte, urmat de Verstappen cu 36, Russell cu 35 și Piastri acum cu 34 de puncte.

Aceasta a fost prima victorie a lui Piastri în China și a treia din cariera sa, după ce a câștigat două curse în sezonul trecut, marcând un început impresionant în Formula 1 în doar doi ani. Echipa sa va savura, de asemenea, sentimentul victoriei la Shanghai, obținând al 50-lea unu-doi și după o absență îndelungată de pe primul loc în China. Ultima dată când au câștigat aici a fost în 2011, cu Hamilton.

Încrederea în echilibrul, manevrabilitatea și aderența mașinii pe care McLaren a demonstrat-o în Australia a fost din nou evidentă când a contat cu adevărat. Ei au un avantaj real față de rivali, prima dată când încep un sezon cu piciorul drept după mult timp, iar acesta este începutul pe care echipa, Piastri și Norris au subliniat că este necesar pentru a avea șanse la titlu.

Piastri și-a menținut lideratul în prima curbă, dar Norris a avut un start rapid și a depășit pe exterior pe Russell pentru a prelua locul doi, momentul decisiv al cursei. Leclerc l-a atins ușor pe Hamilton, a intrat în coechipierul său după ce a ieșit de pe pistă și a avut daune la aripa față, în timp ce Verstappen a fost nevoit să iasă larg și a coborât pe locul șase de pe poziția a patra.

McLaren a menținut un solid unu-doi, dar nu a reușit să-l lase în urmă pe Russell în fazele inițiale. Piastri și Norris au condus în linie, menținând un decalaj de puțin peste o secundă, în timp ce gestionau anvelopele cu o încărcătură mare de combustibil, având în vedere uzura din cursa sprint de sâmbătă.

Leclerc, în ciuda daunelor, a fost frustrat, simțind că este mai rapid decât Hamilton, care gestiona anvelopele.

Hamilton și Verstappen și-au făcut prima oprire la boxe în lapul 14 pentru a monta anvelope dure. Piastri și Russell au făcut același lucru un lap mai târziu. Norris a trebuit să rămână pe pistă încă un tur și, după oprirea sa, a ieșit roată la roată cu Russell, dar a fost împiedicat și de Lance Stroll, iar Russell a profitat de undercut pentru a-l depăși. Nu a putut să mențină poziția mult timp, însă, deoarece viteza McLaren-ului a făcut diferența, Norris trecând ușor pe interior în prima curbă după două tururi.

Leclerc a demonstrat un ritm bun, iar Hamilton i-a cedat poziția coechipierului său în lapul 21. După opririle la boxe, Piastri a condus în fața lui Norris, Russell, Leclerc, Hamilton și Verstappen, care nu a reușit să facă vreo impresie de pe locul șase. Piastri a fost confortabil în frunte, la jumătatea cursei, Norris stabilindu-se la trei secunde în spatele coechipierului său pentru a evita aerul turbulent, dar fiind capabil să se apropie rapid când echipa i-a cerut.

Hamilton a făcut a doua oprire la boxe în lapul 38, în timp ce liderii evaluau dacă puteau să ducă curse cu o singură oprire. Piastri era încrezător că reușește, iar anvelopele dure au rezistat până la final.

Într-o cursă lipsită de dramă, a existat o preocupare târzie pentru Norris, care avea probleme cu pedala de frână, iar echipa l-a sfătuit să fie precaut pentru a asigura terminarea cursei. Cu toate acestea, deși problema l-a împiedicat în tururile finale, a avut suficiente resurse pentru a menține poziția. Verstappen, în schimb, după ce a gestionat cu atenție anvelopele, a avut un ritm bun în final și l-a depășit pe Leclerc în lapul 53 pentru locul patru.

Piastri a trecut lin de linia de finish cu control total, o cursă impresionantă, iar McLaren a gestionat ritmul cu ușurință, având clar sentimentul că mai aveau resurse în rezervă. Ierarhia sezonului începe să se contureze, iar Piastri și Norris sunt în frunte.

Începătorul britanic Ollie Bearman a oferit o cursă superbă, cu depășiri decisive și o tactică inteligentă, ocupând locul zece pentru Haas, în timp ce coechipierul său, Esteban Ocon, a terminat pe locul șapte. Kimi Antonelli a fost opt pentru Mercedes, iar Alex Albon pe locul nouă pentru Williams.

- Advertisement -