AUDIO | Era mașinilor chinezești ieftine și proaste a apus de mult

Jurnalistul Ștefan Alexiu a fost în China și a povestit la emisiunea “Fluier final”, direct din studio-ul Sport Total FM, cum sunt fabricate automobilele super-performante și de ce o Dacia Spring costă în Shanghai doar 8.000 se dolari.

Alexiu a rămas uimit de modul în care s-a dezvoltat industria auto de acolo.

Jurnalistul spune că, desi în Shanghai trăiesc câteva zeci de milioane de oameni, pe străzi nu este gălăgie. Motivul? Locuitorii merg în proporție de aproape sută la sută cu vehicule electrice.

Ștefan Alexiu a mai scos în evidență faptul că în China există foarte multe fabrici auto care produc mașini de calitate foarte bună, la un preț decent, sub media din Europa:

“Am fost în China să vizitez salonul auto de la Shanghai. După ce am văzut acolo, probabil devine un salon auto mai important decât cel de la Geneva sau de la Paris. Mașinile sunt de ultimă generație. Sunt niște Tesle pur și simplu cu aceeași tehnologie, doar că, după părerea mea, cu o capacitate a bateriei mai mare. Practic, 700 de kilometri reprezintă o autonomie normală pentru o mașină electrică din China. O astfel de mașină costă 30.000 de dolari.

China are resurse sau le cumpără. Astăzi este o țară bogată. Totuși, nu toți locuitorii țării sunt bogați. Dar toți oamenii merg cu ceva. Unul merge cu scooter, altul cu 3 roți, altul cu mașinuță mică. Totul este electric, este uimitor că n-auzi gălăgie pe stradă. Sunt 10 milioane de scootere în Beijing. Rar vezi camioane, iar acelea sunt diesel. Nu intră în centrul orașului cu astfel de camioane. Traficul este distribuit pe 6 nivele de străzi, ca niște poduri.

Toți marii producători de mașini europeni și americani au produs mașini în China. După o vreme, chinezii și-au cumpărat fabricile înapoi. Pe platformele respective au dezvoltat alte mașini, în special electrice sau hybrid plug-in, de ultimă generație. Mașinile arată cu totul altfel, sunt silențioase și toată lumea se deplasează cu ceva.”, a povestit Ștefan Alexiu, la Sport Total FM.

Ascultă aici interviul integral:

- Advertisement -