Alex Conovaru, detalii din culisele filmului Metronom: “Actorii tineri au înțeles ce înseamnă comunismul. Le-a fost foarte greu să conceapă”

Metronom, filmul românesc al regizorului Alexandru Belc, care reprezintă și debutul acestuia în lungmetrajul de ficțiune, a intrat în cinematografele din toată țara, după ce, în luna mai a acestui an a obținut premiul pentru regie Un Certain Regard, la Festivalul Internațional de Film de la Cannes.

„În timp ce Țiriac și Năstase joacă Finala Cupei Davis împotriva Americii în 1972, doi liceeni se iubesc și scriu scrisori la emisiunea METRONOM de la Europa Liberă. Când el primește aprobarea să plece definitiv din țară, împreună cu familia, ei știu că trebuie să se despartă, dar nu se așteptau ca ultimele zile împreună să devină hotărâtoare pentru întreaga lor viață”, e scurta descriere a filmului de pe pagina de Facebook a acestuia.

Alex Conovaru, care joacă rolul lui Dinu, un șef al Securității, a fost invitatul lui Narcis Drejan, la Sport Total FM, unde a oferit detalii din culisele filmului și despre provocările din timpul filmărilor.

“A fost foarte multă lume la avanpremieră, a fost arhiplin. Asta îi ziceam și regizorului, că e ca pe vremuri când mergeam la TNB. A fost doar pe bază de invitație, fiind premiera de gală, se dau multe invitații. Mai cer sponsorii pe ultima sută de metri și de obicei nu toate lumea onorează, te bazezi pe chestia asta. Uite că aici au onorat și au mai adus și prieiteni. În film joacă foarte mulți tineri, au venit colegii lor din UNATC să-i vadă, eu au stat preponderent pe scări. Foarte mulți tineri și asta e foarte bine.

Pe lângă scena de dragoste pe piesa Light My Fire, mai ales pe instrumental, este și coregrafia, cum dansează copiii. Pentru ei a fost foarte greu, au repetat foarte mult mișcările de dans specifice acelei perioade, e un anume fel de a dansa, de a te uita, acele priviri ușor psihedelice de parcă ai un timbru pe limbă.

Ei l-au descoperit pe Mircea Florian, au devenit fani ai piesei de pe generic. Le-a fost foarte greu să conceapă că exista așa ceva. Unul a spus la finalul filmărilor că n-o să mai folosească niciodată, în deșert cumva, numele de comunism. Au înțeles acum ce înseamnă. Mai spune unul sau altul ‘Ce profesor comunist!’, fără să aibă habar ce înseamnă”, a declarat Alex Conovaru.

Alex Conovaru, despre filmele comerciale românești

Actorul e de părere că este nevoie și de filme comerciale, cum este Teambuilding, regizat de Matei Dima, care a bătut recordurile de încasări în România de după Revoluție, pentru ca lumea să fie atrasă și de filme românești de autor, care câștigă premii la competițiile internaționale

“Teambuilding, cred eu că nu suntem publicul țintă, dar este un film necesar cinematografiei românești. Pe lângă celelalte filme care se fac, sunt diferite tipuri de filme. Miami Bici, 5GANG, mai puțin acolo, că nu erau profesioniști, dar a prins la puștime. A bătut recordul de incasări și nu degeaba. A gândit-o foarte bine Matei Dima, e talentat, dar nu e bun actor. A prins la corporatiști, este o poveste despre corporație. Ei sunt publicul care consumă, consumerismul maxim pe corporație e bazat. E o exagerare, dar se regăsesc”, a explicat Alex Conovaru.

[td_block_15 limit="9" custom_title="Articole Similare" f_header_font_size="15" f_header_font_weight="400" f_header_font_transform="uppercase"]
- Advertisement -