Organizatorii Jocurilor Olimpice de iarnă din 2026 au prezentat luni traseul complet al torței olimpice

Organizatorii Jocurilor Olimpice de iarnă din 2026 au prezentat luni traseul complet al torței olimpice, un parcurs de 12.000 de kilometri prin 60 de orașe și peste 300 de municipalități, menit să unească simbolic tradiția antică și spiritul modern al olimpismului, notează Inside The Games.

Ștafeta pregătită pentru Milano-Cortina va străbate fiecare regiune a Italiei, punând în valoare diversitatea culturală și peisajele emblematice ale țării, transformându-se într-o celebrare națională de două luni ce va culmina cu ceremonia de deschidere din 6 februarie, pe stadionul San Siro din Milano. „Fiecare pas al torței prin orașele noastre va reaminti lumii puterea sportului de a construi punți și de a sparge bariere”, a transmis Giovanni Malago, președintele Comitetului de organizare.

Călătoria va începe pe 26 noiembrie, cu aprinderea flăcării la Olympia, urmată de trecerea prin Grecia și Stadionul Panathenaic din Atena. Pe 4 decembrie, flacăra va fi predată oficial Italiei, iar pe 6 decembrie va porni din Roma, de la Stadio dei Marmi, spre destinații celebre precum Toscana, Sardinia, Sicilia și Pompei. În perioada Crăciunului va fi la Napoli, iar de Anul Nou la Bari.

Torța va vizita repere iconice – Colosseum, Fontana di Trevi, Marele Canal Venețian și vârful Punta Gnifetti din Monte Rosa, la 4.554 metri altitudine. Pe 26 ianuarie va ajunge la Cortina d’Ampezzo, exact la 70 de ani de la deschiderea Jocurilor Olimpice de iarnă din 1956, iar pe 5-6 februarie va fi la Milano, înaintea startului oficial al competiției.

Mii de persoane vor purta torța, printre care Francesco Bagnaia, dublu campion mondial de MotoGP, fosta jucătoare de tenis Flavia Pennetta, chef-ul Lucia Tellone și Dario Pivirotto, veteran al ștafetelor olimpice din 1956 și 2006. Uniformele purtătorilor vor fi albe, cu modele roșii și galbene inspirate de flacăra olimpică, „o lumină care călătorește, unind fiecare pas până la Milano-Cortina 2026”, după cum a explicat Scott Mellin, șef global de brand al companiei Salomon.

- Advertisement -