Compania deținută de tatăl lui Neymar a anunțat marți achiziția drepturilor asupra mărcii Pele, un pas considerat istoric pentru fotbalul brazilian. Neymar Santos Sr a confirmat tranzacția în cadrul unui eveniment organizat la Muzeul Pele din Santos, precizând că agenția NR Sports va gestiona de acum înainte exploatarea comercială a numelui și imaginii lui Edson Arantes do Nascimento.
„Este o marcă puternică, vrem să-i consolidăm identitatea și să o adaptăm vremurilor actuale”, a spus tatăl fostului jucător al Barcelonei și PSG. Suma nu a fost dezvăluită oficial, dar presa braziliană vorbește despre aproximativ 18 milioane de dolari. Drepturile se aflau până acum în portofoliul companiei americane Sport 10, criticată în Brazilia pentru că nu a valorificat suficient brandul.
Evenimentul a fost marcat de un ecran uriaș cu logo-ul Pele și de un mesaj emoționant: „Brazilia vorbește multe limbi, dar există una universală – Pele”. Într-un videoclip promoțional, Neymar Jr a subliniat: „Unii se nasc pentru a juca, alții pentru a schimba jocul. Pele s-a născut pentru a schimba totul. Nu a încetat niciodată să fie cu noi și acum revine oficial în Brazilia, pentru totdeauna”.
Flavia, fiica lui Pele, prezentă la ceremonie, a vorbit despre emoția de a readuce la viață un brand care înseamnă „suflet, umanitate și iubire”. Familia lui Pele încercase anterior să recupereze marca, dar fără succes, criticând faptul că aceasta era mai vizibilă în SUA decât în Brazilia.
NR Sports a descris achiziția ca pe o „repatriere” a unuia dintre cele mai mari simboluri din istoria sportului mondial, un pas decisiv pentru conservarea și extinderea moștenirii „Regelui Fotbalului”.
Neymar, revenit anul acesta la Santos, clubul unde Pele a scris istorie între 1956 și 1974, l-a depășit pe idolul său ca golgheter al naționalei Braziliei, cu 79 de goluri. În orașul Santos, Pele odihnește din decembrie 2022 într-un mausoleu vizitat zilnic de admiratori.

