Cum reușesc casele de pariuri online să își gestioneze veniturile pe perioada opririi sezonului sportiv?

Sportul reprezintă modalitatea de divertisment preferată de o mare parte a populației la nivel mondial. De exemplu, 3.5 miliarde de oameni urmăresc competițiile majore din fotbal, în timp ce 2.6 miliarde de persoane sunt pasionate de partidele de cricket. Agențiile de pariuri sportive și-au început activitatea în anul 1700, însă, abia din 1960 au devenit o opțiune populară printre pariori.

Din 1996, pariorilor le-a devenit mai simplu să-și plaseze pronosticurile, aceștia având la dispoziție site-uri specializate în preluarea predicțiilor acestora. Numeroase top site-uri pariuri au apărut în ultimii ani.

Din 2022, când existau 4784 de site-uri, în 2024 s-a ajuns la 5098 de platforme, iar în 2025 se va ajunge la 5287 de site-uri și locații dedicate jocurilor de noroc.

Valoarea acestui sector al pariurilor sportive a crescut de la an la an, în 2025 fiind preconizată atingerea sumei de 77.87 miliarde de dolari, conform Statista, un portal specializat în analiza datelor statistice din domenii de activitate variate. În general, veniturile agențiilor de pariuri sunt constante de-a lungul unei an, însă, vara și iarna, acestea au tendința de a se diminua. Oare cum se descurcă agențiile online în timpul opririi sezonului sportiv?

Care sunt perioadele anului profitabile pentru agențiile de pariuri din spațiul virtual?

Pariurile pe sporturi sunt o industrie sezonieră, veniturile fiind mai ridicate toamna și primăvara și mai scăzute vara și iarna. Exceptând cazul competițiilor majore, așa cum sunt Campionatele Europene sau Mondiale de fotbal ori Jocurile Olimpice de Vară și de Iarnă, care se organizează la un interval de 4 ani, în restul timpului, aceste perioade sunt mai puțin aglomerate pentru agențiile de pariuri.

Care sunt modalitățile de compensare a pierderilor din perioada opririi sezonului sportiv?

Pentru a evenita pierderile semnificative în lipsa evenimentelor sportive importante, precum turneele de Mare Șlem, Champions League, Europa League, Conference League sau campionatele de fotbal de top, precum La Liga, Premier League, Bundesliga, Ligue 1 sau Serie A ori ligile NHL, NFL sau NBA, operatorii de pariuri optează pentru diferite alternative.

  • Sporturile virtuale – acest tip de pariuri sportive este disponibil non-stop, dat fiind faptul că meciurile de fotbal, tenis sau baschet virtual, precum și cursele de cai, auto, câini ori curse cu motor se desfășoară fără întrerupere, fără să fie condiționate de anotimp.
  • eSports – jocurile electronice precum Dota 2, League of Legends, Counter-Strike, Valorant, Rainbow Six, Fornite și altele au câștigat la capitolul popularitate, pentru 2025 preconizându-se un număr de 640.8 milioane de fani, dintre care 318.1 milioane sunt dedicați și 322.7 milioane sunt ocazionali. Competițiile de eSports au loc pe parcursul întregului an, atât în mediul offline, cât și în cel online, iar numărul pariorilor pe acest gen de pariuri este în creștere.
  • Competiții din ligi inferioare și partide de verificare  – în perioadele în care campionatele majore și competițiile de top din diferite sporturi intră în pauză competițională, agențiile de pariuri se orientează către competiții mai puțin importante și către meciuri amicale.
  • Sporturi exotice și mai puțin populare – pariurile pe bandy, bownling, darts, floorball, Lacrosse, hochei pe iarbă, sporturi galice sau trotting reprezintă unele dintre alternativele oferite de către site-urile de pariuri în acele perioade în care competițiile importante se opresc temporar.
  • Meciuri din campaniile preliminarii de calificare – de obicei, în perioada de vară încep tururile preliminarii contând pentru calificarea în fazele superioare ale competițiilor de majore, așa cum sunt Champions League sau Europa League, așa că pariorilor li se oferă posibilitatea de a paria pe astfel de meciuri.

În plus, pentru a capta atenția pariorilor, casele de pariuri vin cu cote mărite, cu extra opțiuni de pariere, precum și alte beneficii pe care le oferă celor care vor să parieze. Unii dintre operatorii din acest domeniu își extind oferta incluzând pariuri exchange, ceea ce crește gradul de interes al pariorilor, aceștia având posibilitatea de a-și configura propriile pariuri.

Agențiile vor câștiga din comisioanele legate de plasarea unor astfel de pariuri, ceea ce contribuie la acoperirea eventualelor pierderi cauzate de perioada de oprire a sezonului sportiv. Însă, trebuie menționat și faptul că, în general, casele de pariuri își stabilesc o strategie pe termen lung, care să le permită să depășească mult mai ușor perioada de vacanță din sezonul sportiv.

[td_block_15 limit="9" custom_title="Articole Similare" f_header_font_size="15" f_header_font_weight="400" f_header_font_transform="uppercase"]
- Advertisement -