Andrei Rosu se pregateste sa traverseze Atlanticul: „Nu ne propunem sa fim eroi, suntem niste oameni obisnuiti”

Andrei Rosu, Marius Alexe si Ionut Olteanu au plecat luni de pe Aeroportul Bucuresti catre Insulele Canare, de unde pe 12 decembrie se va da startul in Atlantic Challenge (5.100 km), considerata cea mai dura cursa oceanica de vaslit din lume, in timp ce Vasile Osean se afla deja in Spania alaturi de ambarcatiunea pe care vor petrece circa 50-60 de zile.

Cei patru temerari au reusit in aceasta vara sa strabata cu aceeasi barca Marea Neagra (1.200 km) in timpul record de 11 zile, 6 ore si 1 minut. Ca si atunci, Rosu, Alexe, Osean si Olteanu au ca obiectiv strangerea de fonduri pentru Hospice Casa Sperantei, care construieste un campus socio-medical la Adunati-Copaceni destinat copiilor cu boli rare sau limitatoare de viata.

”Au fost doi ani de antrenamente, doi ani de pregatire logistica, doi ani in care am reusit sa ne cunoastem foarte bine intre noi si sa formam o echipa. Vasi a plecat deja, pentru ca barca ajunge inainte si trebuie s-o preia cineva. Traversarea Marii Negre in vara ne-a ajutat foarte mult, pentru ca am simulat cam toate momentele grele care pot aparea pe Atlantic. De la vreme nefavorabila pana la defectiuni tehnice. Eu cred ca avem sanse mari de a pune Romania pe harta vaslitului oceanic si sa finalizam aceasta cursa, considerata cea mai grea de vaslit oceanic din lume. Suntem prima echipa din Estul Europei care speram ca va traversa Atlanticul. Atunci cand sustinem o cauza avem un motor in plus, cu siguranta. Orice disconfort ar aparea, stim ca in spatele acestei traversari exista o cauza si nu ne mai putem plange. Nu ne propunem sa fim eroi, suntem niste oameni obisnuiti”.

Marius Alexe a amintit de antrenamentele zilnice efectuate cu gandul la traversarea Oceanului Atlantic: ”In fiecare zi am avut intre 2 si 4 ore de antrenament in sala de forta si pe simulatoare de vaslit, iar in weekend de vineri seara pana duminica seara mergeam la Limanu, portul Mangalia, sa simulam ce o sa se intample in Atlantic. Mergeam la vaslit pe mare. Barca asigura doua cabine in care putem dormi si in caz de furtuna ne putem adaposti. Barca are o forma de fus la ambele capete, unde sunt cabinele noastre. Una e echipata cu partea de aparatura, iar una cu bagajele si cu noi in caz de furtuna. Vom avea in Insulele Canare cateva zile mai linistite si acolo vom avea cu siguranta timp sa sedimentam toate cunostintele pe care le-am acumulat, sa ne pregatim. Apoi asteptam cu totii startul cursei. in functie de cum o sa arate prognoza meteo o sa plecam pe data de 12 decembrie, sau cand se va decide”.

Ionut Olteanu evoca dorul de cei dragi ca dificultatea majora in aceasta incercare dura de traversare a Atlanticului: ”Speram ca 50-60 de zile sa treaca foarte repede si sa ne vedem in Antigua, la finis. Problemele majore care cred ca vor aparea pe parcursul traversarii sunt dorul de casa, sarbatorile, zilele noastre de nastere pe care le vom pierde. Dar gandul ca cei dragi ne sustin si vor fi in inimile noastre ne va face sa trecem cu usurinta pesta asta”.

Andrei Rosu admite ca aceasta provocare din Atlantic se anunta mult mai dificila decat cursa din Marea Neagra si va cuprinde multe necunoscute: ”Pentru primele 10-12 zile cu siguranta suntem pregatiti, pentru ca am mai trait aceasta experienta in Marea Neagra, o traversare care a durat 11 zile si cateva ore. Dar ce se intampla dincolo de aceste 11 zile nu stim. Cu siguranta vom avea rau de mare cateva zile pana se acomodeaza corpul, cu siguranta ne vom satura de acea mancare uscata din meniul nostru, de atata apa din jurul nostru. Dar noi trebuie sa gestionam coeziunea echipei si partea logistica. Cele mai multe abandonuri au fost cauzate de probleme tehnice, mecanice, defectiuni care nu au putut fi reparate. Programul nostru va fi practic repetarea unei zile de 60 ori. Vaslim doi in 6 schimburi de cate 2 ore si apoi facem pauza. Ideal ar fi sa dormim in cele doua ore, dar in realitate in cele 12 ore de pauza, cred ca dormim maxim 4-5 ore. in rest verificam echipamentul de siguranta, mancam, procesul de igienizare. Iar cand adormi, ai senzatia ca doar ai clipit si te trezesti. Consumam 10.000 calorii pe zi, asa ca vom slabi cam 20 kg in aceasta cursa”.

Bugetul pentru participarea la o asemenea cursa este foarte mare, numai inscrierea pentru cei patru romani costand 23.500 euto.

”La un astfel de proiect e nevoie de un minim de 150-200.000 euro ca sa ajungi la start, dupa care tot ce este peste iti creste sansele de reusita. Defectiunile tehnice te scot din cursa si depinde de tine daca vrei sa investesti intr-un echipament mai bun sau mai slab, sau sa iti iei rezerva la echipamentele existente. Toate astea te duc la 300-400.000 euro. Numai transportul barcii de la Bucuresti la startul cursei inseamna 7-8000 euro si s-o aduci inapoi circa 15.000 euro”, a precizat Andrei Rosu.

Startul cursei se va da din San Sebastian de la Gomera, portul din care a plecat Cristofor Columb in cautarea unei noi cai catre Indii, iar sosirea va avea loc in Insulele Antigua and Barbuda. La cursa din 2017 s-au inscris 28 de barci, dintre care 12 de 4 vaslasi, 9 de 3 vaslasi, 6 de 1 vaslas si 1 o barca de 3 vaslasi.

AGERPRES

Etichetat cu: , , ,
Postat în DIVERSE

Comenteeeezi?!!

Comentati exclusiv pe SPTFM.ro...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

LIGA 1 2017/18
Loc Echipa Pct. J +/-
1CFR Cluj492124
2FCSB442129
3CS U Craiova402112
4FC Botosani35214
5FC Viitorul342113
6Astra Giurgiu34219
7Dinamo Bucuresti33219
8CSM Poli Iasi2721-3
9ACS Poli Timisoara2521-12
10Concordia Chiajna23210
11FC Voluntari2221-8
12OSK Sf Gheorghe1521-24
13Gaz Metan Medias1421-23
14Juventus Bucuresti921-30