AUDIO – EXCLUSIV / Ionut Mistode: ”Noi am inceput sa organizam RoSBK plecand de la necesitatea sportivilor din Romania de a se antrena pe circuite omologate”

ionut-mistode-sptfmIonut Mistode, pilot si organizator al campionatului privat Romanian Superbike Championship (RoSBK), a fost invitatul lui Narcis Drejan si Adrian Rus, in cadrul rubricii ”Moto Sport FM”, din emisiunea ”Fluier Final”, de la Sport Total FM. Acesta a vorbit despre cum a pus bazele competitiei si despre cum a evoluat de la prima editie, cea din 2008.

ASCULTA MAI JOS INREGISTRAREA INTEGRALA

IonutMistode_6042016.mp3

Un campionat privat se organizeaza tot pe circuite omologate, doar ca nu este in directa subordonare a unei federatii. Pilotii care puncteaza in acest campionat sunt de referinta doar pentru respectiva competitie. Campionatul neoficial nu tine de Federatie, iar un campionat privat e organizat de o entitate privata. Si MotoGP si Superbike sunt campionate private. In trecut, am organizat campionatul ca si Cupa a Federatiei Romane de Motociclism.

Noi trebuie sa achitam costurile de inchiriere a circuitelor, care sunt suportate de taxele pilotilor, dar si de sponsori. In Romania, avem etapa doar la Adancata. Anul acesta am scazut numarul de etape si incercam sa crestem calitatea. Mai avem etape la Serres, in Grecia, la Brno…

Noi am inceput sa organizam aceasta competitie plecand de la necesitatea sportivilor din Romania de a se antrena pe circuite omologate. La acea vreme, singura competitie romaneasca se organiza in tara pe aeroporturi. Era o linie dreapta, cateva sicane, se mergea pe o suprafata din beton. Practic nu era motociclism viteza. In 2007, am organizat trei cupe la Serres. Am mers acolo pentru ca distanta fata de Bucuresti e mica, costurile de inchiriere sunt mai mici fata de restul Europei. In 2008, am format o echipa si am organizat prima editie a RoSBK, au fost opt etape, am avut parte si de mediatizare, era o noutate, nu exista criza economica. Suzuki a oferit chiar doua motociclete ca premiu atunci. A avut o acoperire foarte buna pe TVR 2, au existat 12 emisiuni cu rezumate ale curselor. Am ajuns acum sa avem o competitie cunoscuta in estul Europei. Am avut piloti din Grecia, Turcia, Bulgaria, Israel, Italia, Austria, Ungaria…

La Serres, taxa a fost platita in avans, era de 180 de euro. La circuit, noi trebuie sa punem la dispozitie ambulante, sa platim arbitri de traseu. Fara existenta sponsorilor, nu am reusi sa acoperim toate cheltuielile.

In 2014, cand a avut loc prima etapa in Romania, am reusit sa mediatizam evenimentul prin intermediul retelelor de socializare si, am avut acolo 5000 de spectatori. A fost un semn ca, daca vom reusi sa mediatizam mai bine, vom gasi un public care sa consume motociclism.

Sponsorii vin pe baza imaginii unui pilot. Nu tin cont neaparat de performante, ci mai mult de acoperirea media. Avem un sponsor producator de anvelope. Cred ca este o traditie la unele firme mari de afara sa sustina motorsportul. Cred ca iesirea motociclistilor pe circuit face ca numarul accidentelor de pe drumurile publice sa scada.

Clasele sunt similare cu cele din Campionatul National. La evenimentele mai mare, precum cel din Grecia sau cel din Romania, avem o clasa destinata celor care vin pur si simplu pentru placerea de a merge pe circuit, se numeste clasa Hobby. Acolo avem si motociclisti care nu vin neaparat cu motociclete de viteza. Toate motocicletele trebuie sa fie supuse unei verificari tehnice, unde este urmarita, in primul rand siguranta. Este important sa nu existe scurgeri de ulei, ca aderenta dintre cauciuc si asfalt sa ramana intacta.

Pilotii au trecut acum la un stil de pregatire precum cel din triatlon. Si eu particip acum la concursuri de triatlon.

Eu am debutat in motociclism dintr-o intamplare, la 26 de ani. Am vrut sa merg in raliuri, dar nu am avut bani sa investesc intr-o masina. A fost mult mai simplu cu o motocicleta. Am debutat la anduranta, am mers la Bol d’Or si la o cursa de sase ore la Doha.

Am facut niste studii pe baza audientei de pe YouTube, pentru a vedea daca exista si o audienta feminina, asta pentru ca un copil poate participa doar daca este lasat de ambii parinti. Atunci, am incercat sa crestem imaginea motociclismului in randul doamnelor. Incercam sa introducem si o clasa pentru fete”, a declarat Ionut Mistode, la Sport Total FM.

Etichetat cu: , , , ,
Postat în ALTE SPORTURI, Auto&Moto

Comenteeeezi?!!

LIGA 1 2017/18
Loc Echipa Pct. J +/-
1CFR Cluj401818
2FCSB381824
3CS U Craiova361811
4FC Botosani32189
5FC Viitorul301812
6Astra Giurgiu28187
7Dinamo Bucuresti24183
8CSM Poli Iasi2418-2
9ACS Poli Timisoara2318-11
10FC Voluntari2118-3
11Concordia Chiajna1718-5
12OSK Sf Gheorghe1218-20
13Gaz Metan Medias1118-23
14Juventus Bucuresti918-20