EXCLUSIV / Gabriel Olariu, in studioul Sport Total FM: ”Daca un sportiv nu are 10-20 de mii de euro de investit intr-un sezon, nu se inscrie.”

gabi-olariu-frmGabriel Olariu, secretarul general al Federatiei Romane de Motociclism, a fost invitatul lui Horatiu Sima, Ionel Lutan si Nicu Serbanescu, in emisiunea „Trafic Sport”, de la Sport Total FM, de miercuri. Printre subiectele despre care acesta a vorbit se numara situatia financiara a forului din a carui conducere face parte si rally-raid-ul Dakar 2016

In anul acesta, deja pregatim AG, pregatim si un viitor contract pentru sezonul 2016, suntem intr-un proces pentru a raspunde doleantelor noului ministrul a Sportului. Din ceea ce vad, doreste ca sa reaseze activitatea sportiva in parametrii optimi. Toata lumea stie ca numarul de medalii a scazut si a scazut totodata cu bugetul federatiilor. Noi consideram sportul ca o prioritate la nivel national.

Pregatim un calendar cu noutati, avem discipline noi.

Ministerul Tineretului si Sportului nu poate sa sprijine un astfel de sport la adevarata cheltuiala. Este greu sa strangi acesti bani si de la sponsori. Acea criza inceputa in 2008 nu s-a terminat. Sponsorii sunt rari si au interese mici. Este foarte greu sa gasesti sponsori. Pentru stat e foarte greu sa sprijine o activitate care costa milioane de euro pe an. Aceasta activitate este sprijinita de fiecare familie a unui motociclist. Daca un sportiv nu are 10-20 de mii de euro de investit intr-un sezon, nu se inscrie. Federatia nu poate suplini acest necesar.

In perioada crizei, au disparut foarte multi. Sunt foarte multi oameni de afaceri care cumpara motociclete si fac si motociclism sportiv. Multi s-au dedicat firmelor si nu au mai avut posibilitatea sa intre in activitatile competitionale. Sunt foarte multi care au mai ramas alaturi, dar le este foarte greu sa mai scoata un ban din firma.

Din punctul meu de vedere, statul nu a avut optica de a face un sport ca in Uniunea Europeana. Statul roman are federatii sportive care au sediul lor si terenul lor de joaca si federatii sportive care nu au nimic. Statul nu le-a oferit un mecanism din care sa scoata bani si sa traiasca. Federatiile atarna de bugetul de stat.

La nivelul conducerii sportului din Romania, daca au ajuns specialisti si sportivi care au facut performanta, unele federatii au trait bine.

In Europa, legislatia este facuta in asa fel incat exista federatii care traiesc foarte bine fara sa ia niciun ban de la stat.

Noi nu le putem oferi sportului decat cadru de imagine. Atat timp cat aceste competitii sportive nu se vad nicaieri, sponsorii nu pot avea imagine. Noi am avut contracte cu Pro TV, TVR, dar nu este suficient. Acestea au avut un inceput si un sfarsit. Daca Televiziunea Romana este pe bani publici, ar trebui sa reflecte nu doar fotbalul, ci tot sportul.

Masura luata pe 2016 este de a transmite live pe internet toate competitiile, iar cine este pasionat, poate sa le urmareasca.

Unele televiziuni au si alte interese.

Eu zic ca cluburile de stat se descurca acceptabil. 60% din bugetul anual se duce si la cluburile de stat, dar statul le pune si niste popriri. Celelalte cluburi sunt alimentate doar de catre pasionatii care le-au fondat. Sunt cluburi care au foarte multi membri, dar sunt cluburi care sunt sustinute de firme puternice si eu zic ca acestea isi desfasoara activitatea la un nivel foarte inalt. Dau exemplu BGS-ului, care este unul dintre cele mai bune cluburi din Romania.

Dakarul… numai faptul ca are loc in America de Sud presupune foarte multe costuri. Acolo e Autonet-ul, dar datorita lor trebuie sa le multumit ca avem un sportiv care a participat de sase ori la Dakar.

Dakarul nu este etapa de Campionat Mondial, iar pentru MTS nu conteaza. MTS merge pe o lege unde doar competitiile oficiale conteaza. Dakarul este recunoscut de Federatia Internationala.

Sunt doua genuri de competii. Competiile oficiale si cele organizate de cluburi, asa cum e Dakarul. Accesul sportivilor in echipe se face contracost. La Dakar apar si echipe de uzina, dar tot sub forma unor entitati sportive. Sportivii sunt alesi cu mult inainte pentru a reprezenta brandul respectiv.

Este clar ca Federatia nu are nicio pista a ei. La viteza nu am avut niciodata, la dirt track au disparut, la motocross au aparut locuri de antrenament, dar daca nu au grila de start nu poti organiza competitia. S-a observat degradarea pistelor existente. Motocrossul nu se poate face in oras si nici macar adiacent, pentru ca se face mult zgomot.

S-a dezvoltat foarte mult off-road-ul, competitiile de enduro, de hard enduro.

Motocicletele performante de la clasa Moto 3 sunt 8-9, ceilalti au motociclete de serie. Diferentele sunt majore. La MotoGP e la fel”, a declarat Gabi Olariu, in emisiunea ”Trafic Sport”.

Etichetat cu: , , , ,
Postat în ALTE SPORTURI, Auto&Moto

Comenteeeezi?!!

Liga I 2018/19
Loc Echipa Pct. J +/-
1CFR Cluj542623
2FCSB492620
3U Craiova 1948452619
4Astra Giurgiu422613
5FC Viitorul3826-1
6Sepsi Sfantu Gheorghe37267
7FC Botosani3626-2
8Poli Iasi3426-10
9AFC Hermannstadt3226-3
10Dinamo Bucuresti3226-8
11Gaz Metan Medias3126-7
12Dunarea Calarasi2426-9
13FC Voluntari2126-16
14Concordia Chiajna1826-26