EXCLUSIV / Andru Teodorescu, baiatul de cinci ani care a urcat pe varful Breithorn, si tatal sau au fost prezenti in studioul Sport Total FM

andru-teordorescu-sptfmAndru Teodorescu, un copil de doar sase ani, care a urcat pe varful Breithorn, din Alpi, a fost, alaturi de tatal sau, Andrei, invitatul lui Narcis Drejan, marti, cu incepere de la ora 19:00, in emisiunea „Fluier Final”, de la Sport Total FM. Andru a ajuns pe Ghetarul Breithorn (4164 m altitudine) la finalul unei expeditii de trei zile, dupa ce, inainte de asta, a ajuns si pe Tre Cime di Lavaredo (2744), si pe Ghetarul Marmolada (3343 m altitudine).

Iata si ce au declarat acestia in emisiune:

Andrei Teodorescu: „Pasiunea lui Andru a inceput prin pasiunea mea. De mic copil am incercat sa-l directionez catre o gramada de activitati. Nu am cautat sa ma perfectionez intr-un anumit sport, domeniu. Tot ce am facut, am impartasit cu el. Poate acesta este unul dintre motivele pentru care am ajuns aici. Niciunul dintre noi n-am depasit 2000 m in Romania, am ajuns in afara tarii pe varfuri mult mai inalte.

Ca orice varf, acesta poate fi abordat din mai multe directii. Nu a fost varianta cea mai usoara din partea elvetiana. Erau foarte multi turisti, urcau cu telecabina. Noi am abordat versiunea italiana, dinspre Cervinia. A fost solicitant din mai multe puncte de vedere.

La el s-a manifestat o durere acuta, presiune craniana, stari de greata si o stare de somnolenta accentuata. Acestea au aparut de la jumatatea ascensiunii, cand am inceput sa ne grupam cate patru pentru a performa in ultima parte mai dificila. Vremea a fost nefavorabila, n-am folosit materiale foarte groase. Am avut echipamentul potrivit. Ne-au lipsit cateva zile de acomodare. Din cauza conditiilor meteo, n-am putut avea o zi de aclimatizare. A trebuit sa urcam direct. Andru a avut si o problema gastrica, n-a putut sa manance.

Am fost recent in Fagaras, saptamana trecuta. Ne-am schimbat traseul din mers. Am mers pe o tura mai dificila, dar s-a comportat admirabil. Urmeaza sa revenitm in Fagaras in aceasta saptamana. Suntem pregatiti sa ne intoarcem in cazul in care Andru manifesta o alta dorinta. Nu este nimic impus aici. Unui copil trebuie sa-i oferi mai multe variante din care sa aleaga.

A fost un meci de tenis acum un an. Juca Nishikori, s-a uitat doua ore la meci.

A participat si la concursuri de triathlon, anul trecut a luat locul doi.

Eu am intrat in lumea sportului destul de tarziu, la 26 de ani.

Ni s-a parut fezabil sa ajungem pe Kilimanjaro. Au fost anumite persoane care au ajuns acolo cu copii. Cel putin o sa ma gandesc la Kilimanjaro. Nu este un varf atat de tehnic precum Fiji din Japonia. Va avea nevoie de antrenament, sa se adapteze.

Andru: „Aveam patru ani cand am urcat prima data pe munte. Imi place foarte mult natura, pasarile, imi place sa dorm in cort. Imi place sa ma catar in copaci.

Vreau sa fiu pompier.

Vreau sa ajung pe Kilimanjaro!

Nu am vrut sa mediatizam acest eveniment, dar cred ca este o perfromanta nationala. Cred ca sunteti printre primii din mass-media care afla de performanta lui Andru.

A fost greu, intr-adevar. Andrei a apelat la serviciile mele de ghid montan si la calificarile mele. Nu am zis din prima ”da”. Andru a fost intr-o tabara de aventura unde a fost evaluat din punct de vedere fizic si psihologic. Am zis sa incercam.

Este primul copil cu care am lucrat. Toti cei pe care i-am avut pana acum au fost adulti”, a spus si ghidul montan care i-a ajutat pe Andrei si Andru Teodorescu in expeditia lor, Ciprian Constantineanu, intr-o interventie telefonica la Sport Total FM.