Emanuel Gyenes revine în Raliul Dakar

Mani-Gyenes-si-motocicleta-din-Dakar-2015Pilotul satmarean Emanuel ”Mani” Gyenes va concura in editia 2015 a Raliului Dakar, cea mai dificila competitie din sportul cu motor. Sub culorile Autonet Motorcycle Team, Mani va lua startul in cel de al cincelea sau Dakar si spera ca la finalul celor peste 9.000 de km sa se claseze intre primii 20 de rideri, la fel cum a făcut la editiile din 2011 si 2012.

A saptea editie sud-americana a celui mai dificil raliu din lume va debuta pe 4 ianuarie in Buenos Aires si include 13 probe speciale cu o lungime totala de 4.752 km, la categoria moto. Dupa incursiunea in Bolivia si Chile, riderii ramasi in competitie vor reveni in capitala Argentinei pe 17 ianuarie, dupa ce vor parcurge in total 9.295 de km. Organizatorii raliului au pregatit speciale care ii vor pune la grea incercare pe rideri: de la portiunile rapide si inguste din Patagonia, la speciale care ajung la 4.000 de metri altitudine in Anzi, de la dunele din desertul Atacama, la Salar de Uyuni cel mai plat loc de pe Terra. In aceasta editie motociclistii vor avea si patru etape maraton, adica nu vor beneficia de ajutorul echipelor de asistenta tehnica, iar cea mai lunga zi va fi cea de pe 16 ianuarie, cand au de stat in sa pe o distanta de 1.024 de km.

Numarul de concurs al lui Mani este 49, va rula pe un KTM 450 Rally si va concura, la fel ca in 2011, la categoria Maraton – riderii de la aceasta categorie nu au voie sa schimbe, de-a lungul celor doua saptamani, o serie de componente ale motocicletei printre acestea aflandu-se si motorul. Tot ca in 2011 mecanicul sau va fi Romeo Duicu, primul roman care a terminat Raliul Dakar in America de Sud.

Mani Gyenes #49: ”Pentru mine Raliul Dakar este un mod de viata. Din pacate, nu am gasit bugetul pentru a concura in 2013 si in 2014, iar acum revenirea in Dakar este incredibila. Ultima data cand am concurat am reusit sa termin pe 17 in clasamentul general si sper ca in acest an sa ma clasez tot in top 20. In 2011 am fost cel mai rapid la clasa Maraton si in acest an voi incerca sa revin pe podium. Va fi foarte dificil in Bolivia pentru ca vom rula la altitudini foarte mari, dar raliul Dakar nu este o cursa usoara. Vreau sa le multumesc tuturor celor care au facut posibila revenire mea in Raliul Dakar si celor care m-au sprijinit pana acum.”

Palmares Internațional:
2014 – medalie de aur Red Bull Sea to Sky;
2013 – locul 2 Expert Single Red Bull Romaniacs;
2012 – locul 17 clasamentul general al raliului Dakar;
2011 – locul 1 clasa Maraton raliul Dakar, locul 18 in clasamentul general al raliului, locul 4 in trofeul Amatorilor (aici sunt inclusi toti pilotii care nu reprezinta in mod oficial un constructor);
2010 – locul 9 clasa Pro a Red Bull Romaniacs, locul 4 clasa Super Producție +450 cmc in Raliul Tunisiei (Campionatul Mondial de Rally‐Raid), locul 8 in clasamentul general;
2009 – locul 2 clasa Expert Single Red Bull Romaniacs;
locul 1 clasa Productie a Raliului Marocului (Campionatul Mondial de Rally‐Raid), locul 8 in clasamentul general;
2008 – locul 2 clasa 450 cmc Dakar Series Central Europe Rally, locul 14 clasa Pro a Red Bull Romaniacs, victorie de speciala in Raliul Faraonilor (Campionatul Mondial de Rally‐Raid), locul 6 in clasamentul general;
2007 – locul 9 la debutanti, locul 46 la general si 18 la clasa Productie in Raliul Dakar, Medalie de argint la International Six Days Enduro – Chile, locul 9 clasa Pro a Red Bull Romaniacs;
2006 – locul 1 Red Bull Romaniacs clasa Expert Team, coechipier Laszlo Olah;
2005 – locul 1 Red Bull Romaniacs clasa Exprt Team, coechipier Laszlo Olah.

autor: Andrei Gemes

Etichetat cu: , , ,
Postat în ALTE SPORTURI, Auto&Moto

Comenteeeezi?!!

LIGA 1 2017/18
Loc Echipa Pct. J +/-
1FCSB381725
2CFR Cluj371716
3CS U Craiova33179
4FC Botosani31179
5FC Viitorul291712
6Astra Giurgiu25176
7Dinamo Bucuresti24175
8ACS Poli Timisoara2217-11
9CSM Poli Iasi2117-3
10FC Voluntari2017-3
11Concordia Chiajna1717-4
12OSK Sf Gheorghe1117-20
13Gaz Metan Medias1017-23
14Juventus Bucuresti917-18