Giro d `Italia: O etapa spectaculoasa se soldeaza din nou cu o schimbare de lider, in „maglia rosa” acum canadianul Ryder Hesjedal (Garmin)

Sambata nu a fost usor, a urmat o etapa lunga, 205 kilometri intre Recanati – Rocca di Cambio, evenimentele notabile avand loc toate in a doua jumatate a cursei: km. 101,7:  catarare de categoria a 3-a la Colle Galluccio (5,6 km a 5,4%); km. 111,3: punct de alimentare la Trisungo;  km.178,8: sprintul intermediar la Aquila. Finisul la Rocca di Cambio a insemnat prima sosire de etapa pe munte o catarare de categoria a doua (19,1 km a 3,9%) cu influente in clasamentul general…

Exact la ora 11,43,  in fata unui numeros public, caravana multicolora cuprinzand 194 de alergatori s-a pus in miscare , Hollenstein (APP), Rabottini (FAR), Beppu (OGE) si Selvaggi (VCD) evadand imediat si obtinand intr-o jumatate de ora un avans de doua minute. Exact dupa doua ore de rulaj, s-a inregistrat diferenta maxima de 9 minute si 15 secunde. Media cursei modesta: 36,6 kmh. Nu foarte convinse, unele echipe printre care si cea a liderului, Lampre s-au instalat la trena micsorand treptat handicapul plutonului.

Prima catarare, la  Colle Galluccio a fost trecuta primul de Beppu, cu 80 kilometri inainte de finis cvartetul evadat avand inca un avans de 7 minute 45 secunde. Dupa Lastras, Farrar, Hushovd si  Feillu, abandonati ieri, azi s-a inregistrat un al cincilea prin Gianni Meersman (LTB), bolnav. Avansul relativ constant al evadatilor nu s-a datorar doar lor cat mai ales plutonului indecis, echipa Lampre nefiind neaparat interesata sa apere „maglia rosa”, purtatorul Malori nefiind un alergator cu calitati de catarator, iar victoria finala va fi decisa oricum in muntii inalti in ultima saptamana. Interesant  a fost sa-l vedem pe campionul mondial, Mark Cavendish, alergator fara pretentii la victoria finala, in postura de „carator de apa” facand naveta intre pluton si masina insotitoare.

Dupa regula „un minut pe 10 kilometri”, plutonul a avut cu 60 km inainte de finis un handicap de exact 6 minute ceea ce a dezvaluit intentia de a-i prinde pe fugari. Cu avansul existent in acest stadiu al cursei, Reto Hollenstein (APP) era virtualul purtator al tricoului de lider, dar pretentiile lui si ale echipei sale nu se aflau inca cu siguranta la un asemenea nivel. In pluton, tempoul a fost intetit apoi prin contributia echipelor Garmin, Colnago, Liquigas si Lampre, avansul evadatilor topindu-se ca o lumanare. Sprintul intermediar de la L `Aquila, locul acelui cutremur distrugator din anul 2009, a fost castigat de japonezul Beppu. Cu 20 km inainte de final a inceput apoi urcusul spre Rocca di Cambio, nu foarte abrupt dar lung si istovitor.

In grupul evadat armonia a disparut apoi complet, fiecare a cautat sa actioneze pe cont propriu impotriva adversarului ceea ce a facilitat succesul plutonului. Pe primii kilometri ai catararii evadarea a fost zadarnicita, demarand actiunile de atac din pluton, purtate mai ales de specialistii muntelui, tricoul rosa fiind multora accesibil. Plutonul s-a insirat pe multe sute de metri, relativ repede formandu-se cunoscutul „gruppetto” al nespecialistilor si sprinterilor, printre ei si Malori care era evident ca nu va reusi sa-si apere pozitia. Atacurile  au fost aproape de necontrolat, de parca nu ar mai fi existat echipele, fiecare actionand pe cont propriu, finisul fiind spectaculos si  favoritii clasandu-se pe primele locuri:

1 Tiralongo (AST) 5:51:03
2 Scarponi (LAM)
3 F.Schleck (RNT) +0:03
4 Rodriguez (KAT) +0:04
5 Hesjedal (GRM) +0:04
6 Pozzovivo (COG) +0:04
7 Moreno (KAT) +0:04
8 Basso (LIQ) +0:04
9 Nieve (EUS) +0:11
10 Brambilla (COG) +0:11

In clasamentul general individual conduce acum Hesjedal, urmat la 15 si respectiv 17 secunde de Tiralongo si Rodriguez, dar mai bine de 20 de concurenti sunt inlauntrul a mai putin de un minut.

Duminica vom putea urmari sectiune Sulmona – Lago Laceno (229,0 km) a doua ca lungime in programul acestei editii. La incheierea primei patrimi a traseului are loc o catarare de categoria a patra la Valico di Macerone (3,6 km a 7,2%). Momentul decisiv poate fi a doua catarare, de data aceasta de categoria a doua, Colle Molella la 1 087 m altitudine dupa 9,9 km cu o ascendenta medie de 5,9%,  situata cu numai cinci kilometri inainte de final.

Sursa oto: „pedalmag.com”

Etichetat cu: ,
Postat în Ciclism

Comenteeeezi?!!

LIGA 1 2017/18
Loc Echipa Pct. J +/-
1CFR Cluj401818
2FCSB381824
3CS U Craiova361811
4FC Botosani32189
5FC Viitorul301812
6Astra Giurgiu28187
7Dinamo Bucuresti24183
8CSM Poli Iasi2418-2
9ACS Poli Timisoara2318-11
10FC Voluntari2118-3
11Concordia Chiajna1718-5
12OSK Sf Gheorghe1218-20
13Gaz Metan Medias1118-23
14Juventus Bucuresti918-20