EXCLUSIV / Pilotul de raliuri Alexandru Filip: „Nu e prea indepartat momentul cand vom avea un roman in World Rally Championship”

Joi, pilotul de raliuri Alexadru Filip a fost invitat in emisiunea „Fluier final”, realizata de Narcis Drejan. Sportivul a discutat despre inceputurile sale in motorsport, greutatile intalnite la fiecare pas si cat de important este sa ai un copilot bun si o masina la inaltime.

Pilotul a declarat, in exclusivitate pentru Sport Total FM, ca primul contact cu lumea raliului l-a avut din postura de copilot al lui Razvan Trisnevschi, impreuna cu care a construit prima masina de concurs in spatele blocului.

„Sunt foarte mari diferente intre cum aratau masinile de curse din 1999 si cele de acum. In vremea respectiva, mergeam in clasamentul debutantilor, care nu isi permiteau masini foarte performante. Cu Razvan Trisnevschi – caruia ii eram copilot – am construit masina in spatele blocului, undeva pe 13 septembrie. Tinea foarte mult de pasiune, voiam sa facem tot posibilul sa ajungem la raliu. Era o masina de strada cu mici modificari si noi ii ceream sa se comporte ca una de curse. Masina Renault Clio R3 Maxi, pe care o pilotez acum, e una performanta, nici pe departe sa aiba mentenanta facuta in spatele blocului, ci intr-un garaj specializat, unde se fac doar masini de raliu. Tehnicienii sunt complet specializati pentru acest sport”, a declarat Alexandru Filip, in emisiunea „Fluier final”.

„La inceput, era mai usor sa obtinii bani din sponsorizari si reclame, pentru ca dupa 2000 s-au lansat mai multe companii. Dupa 2008, cand a inceput criza, e foarte dificil sa practici sportul asta la nivel de performanta”, a mai spus sportivul.

Un roman, in curand in World Rally Championship?

Filip este de parere ca nu va mai trece mult timp pana cand Romania va avea un reprezentant in World Rally Championship: „E greu de anticipat cand vom avea un roman in World Rally Championship, dar momentul acela nu este prea indepartat. Trebuie sa recunoastem ca facem cu totii eforturi supraomenesti de a participa si a duce la bun sfarsit Campionatul National. E un adevarat challenge, indiferent cum te numesti, pentru ca asta e perioada in care traim. In ultimii ani a inceput sa se vorbeasca, sa se scrie si sa se vada mai mult despre fenomenul motorsport in Romania si chiar avem un roman, pe Mihai Marinescu, participant in campionatele de circuit, cu rezultate foarte bune”.

„Tin si un blog pe care postez din cand in cand: www.alexandrufilip.ro. Vrem ca toate datele sa apara pe acest site, ca sa fie ceva oficial”, a adaugat pilotul de raliu.

Alexandru Filip despre…

… importanta copilotului in raliuri: „Copilotul, din punctul meu de vedere, facem mai mult de 50% din echipaj. Eu am inceput in calitate de copilot pentru ca imi doream sa fiu intr-o masina de raliu. Nu aveam nicio chemare pentru domeniul asta. Multi ar spune ca e un pilot mai slab. Copilotul bun e cel care nu isi doreste sa fie la volan, criteriu pe care eu nu il intruneam. Are rolul lui special in masina. E cel care dicteaza, spune ce urmeaza si e ochiul care vede dupa colt. Daca ai un astfel de copilot, te numeri printre castigatori. Trebuie sa aiba si o psihologie foarte buna, sa stie cand esti stresat, cand impingi fara rost sau esti prea lent. Trebuie sa iti dea informatiile si, in timpul competitiei, eu sunt doar un executant al ordinelor date de el. De aceea, cred ca face mai mult de 50% intr-o masina de raliu. In niciun caz, mai putin de jumatate”.

… pasiunea pentru masini si debutul ca pilot: „Etapa in care am debutat ca pilot a avut loc in 2003, la Raliul RAFO Onesti. Am luat startul la volanul unei Dacii Nova. La volan m-am urcat inca de mic, cum te mai pun parintii. La 11 ani am inceput sa ajung si cu picioarele la pedale. Mi-a placut automobilul, in general, iar pe la 17 ani am avut ocazia sa merg la o etapa de viteza in coasta si cand am vazut o masina de curse am zis ca asta imi place si asta vreau sa fac, de indata ce am posibiliatea legala si financiara”.

… legatura dintre jocurile pe calculator si realitatea sporturilor cu motor: „Acum doi ani s-a organizat o competitie de catre o companie petroliera, in incercarea de a gasi un pilot de raliu. S-a gasit un baiat din Sibiu, care – din cate stiu eu – e campion mondial la jocuri auto pe calculator. A luat startul alaturi de noi. Primele glume asupra lui erau ca nu poate sa dea restart dupa ce o loveste. A avut o evolutie meritorie, chiar foarte buna in primele doua curse. Au intervenit cateva crash-uri care l-au incetinit din punct de vedere moral si financiar. Un crash e greu de suplinit in cursa imediat urmatoare”.

Nascut la 29 ianuarie 1979, performanta cea mai buna a lui Alex Filip, de pana acum, este clasarea pe locul secund in campionatul national grupa A si castigator al clasei A7 la volanul unui Citroen C2R2, alaturi de Bogdan Iancu.

Alex Filip si Bogdan Iancu au reusit sa incheie Tess Rally, etapa de debut a Campionatului National de Raliuri, in postura de invingatori in competitia masinilor cu doua roti motrice (cu tractiune pe doua roti), la Clasa 5, dar si cu echipa, BCR Leasing, si pe locul 6 in Clasamentul FIA. Tess Rally 2012 a reprezentat si prilejul unei premiere, fiind prima victorie de proba speciala pentru cei doi piloti.

Palmaresul pilotului roman:
2011 – loc 3 in clasamentul 2WD, loc 2 la clasa 5 si locul 10 in clasamentul general FIA la volanul unui Renault Clio R3 Maxi, alaturi de Bogdan Iancu.
2010 – loc 5 grupa A si loc 3 la clasa A1,6 la volanul unui Citroen C2R2, alaturi de Bogdan IANCU
2009 – vice-campion national grupa A si castigator al clasei A7 in CNR la volanul unui Citroen C2R2, alaturi de Bogdan Iancu
2008 – loc 4 la grupa A la volanul unui Citroen C2R2 alaturi de Gicu Nemes
2007 – Pana la jumatatea sezonului, Alex si Gicu au concurat in cadrul clasei N2, tot cu Citroen Saxo si au ocupat locul 2 al competitiei, in momentul schimbarii masinii de concurs
Odata cu Raliul Sibiului Pirelli au achizitionat un Citroen C2R2, asimilat de grupa A.
2006 – Alex si Gicu au condus clasamentul trofeului N1,6 pana cu doua etape inainte de finalul sezonului, iar din cauza abandonurilor tehnice, cei doi au ocupat locul 3 in cadrul trofeului. Cea mai buna performanta a sezonului – 3 victorii in Trofeul N1,6 si locul 8 in clasamentul general la Raliul Maramuresului, la bordul unui Citroen Saxo de grupa N.
2005 – primul sezon complet in CNR – vicecampioni ai clasei A1,6, loc 5 in cadrul grupei A, alaturi de Adrian Temes si Gicu Nemes, la volanul unui Citroen Saxo.
2004 – copilot pentru Dorin Banciu pe Renault Megane Coupe
2004 – primul raliu cu Citroen Saxo la Raliul Banatului, loc 5 la A 1,6; copilot Tudor Marza
– participari la VTM Ranca (loc 3 sectiunea debutanti si loc 3 la grupa A) si VTM Voineasa (loc1 la sectiunea debutanti si loc 2 la grupa A)
2003 – debut in CNR ca pilot la Raliul Rafo Onesti – Dacia Nova, loc 4 la trofeul N 1,6
2001 – copilot pentru Cosmin Rogoveanu – Dacia Nova
1999 – debut in CNR, copilot la Raliul Brasovului si Raliul Argesului pentru Razvan Trisnevschi la sectiunea debutanti – Dacia 1410.

Etichetat cu: , , ,
Postat în DIVERSE

Comenteeeezi?!!

LIGA 1 2017/18
Loc Echipa Pct. J +/-
1CFR Cluj401818
2FCSB381824
3CS U Craiova361811
4FC Botosani32189
5FC Viitorul301812
6Astra Giurgiu28187
7Dinamo Bucuresti24183
8CSM Poli Iasi2418-2
9ACS Poli Timisoara2318-11
10FC Voluntari2118-3
11Concordia Chiajna1718-5
12OSK Sf Gheorghe1218-20
13Gaz Metan Medias1118-23
14Juventus Bucuresti918-20